2011-08-24

Tupperware

Ja visst har jag väl gjort ett och annat onödigt köp under min livstid. Denna manick tillhör denna kategori. Jag var inbjuden till ett "Tupperwareparty" hos en relativt obekant person. Jag ville väl inte va sämre än de andra i gänget..så jag slog på stort och inhandlade denna pryl, till en för mej, avsevärd hög summa..närmare 500 spänn!!! Jag hade nog tänkt att den säkert skulle komma till användning och underlätta i hushållsarbetet. Mitt hushåll bestod på den tiden av 4 personer..visserligen hade vi en och annan större tilldragelse, med många matgäster, då jag tänkte att denna pryl måste ju vara helt perfekt att ta till då..Jag har nog använt den typ 5 gånger under årens lopp..och nu, då det bara är "mannen i mitt liv" och jag hemmavid, så kommer den aldrig till användning. Men jag tror säkert Mr.Bean hade varit mer betjänt av den..han skulle då inte ha behövt ta av sig strumpan, för att slunga sin sallad i! Så därför kära kollega..lilla Pjöllret, känns det gott att få överlåta denna salladsslunga i din ägo. Du kommer säkert att använda den desto mer!

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...