2011-08-20

Vilken härlig ledig dag!




Efter frukosten i dag, cyklade jag till Cafe´Anno, för att njuta kaffe o nåt gott till. De senaste åren, den här tiden, i slutet av sommaren, brukar jag återkomma hit, för att liksom hålla kvar sommaren..sitta i de sköna, gröna Grythyttanstolarna, som liksom gungar en lite lagomt och njuta av solen. Hade gärna dröjt kvar längre, än den timme jag satt där, men det var många cafe´gäster som stod i kö, för att få sig en plats..så jag cyklade vidare längs Lögdeälvens stilla vatten och bara njöt av värmen o lugnet. Tog också en tur ner till stranden av Nordmalingsfjärden..vadade ut i det ljumma vattnet och hade önskat att badkläderna funnits med..Åh så ljuvligt..totalt avstressad..Hemma igen, blev det nyttig laxmiddag och korsordslösning på altanen. Jag har ju tidigare i veckan blivit välsignad med överraskningar..skulle visa sig att det blev en till idag! Ännu en härlig kollega ringde och undrade om jag ville ha kantareller?! Vem kan tacka nej till ett sånt erbjudande, levererat ända till dörren? Så nu väntar omhändertagande av dessa ljuvligheter...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej! monica

Anonym sa...

Håller med om att det är en härlig dag. Har fått lite egen tid eftersom maken är på klassträff. Bl a har jag fått trevliga pratstunder med svägerskan och några vänner. Fram för allt förkovrar jag mig i bloggandets värld. Kantarellpaj a la Ernst vore inte dumt...
Monica

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...