2017-12-22

Det lackar mot jul...

Om ett par dagar firar vi julafton igen...oj va tiden flyger iväg!
Vi har fått på tok för mycket snö...from my point of wiev❄️🌨☃
Solen lyser lite blekt över vår äng här på 2 an...☀️och visst är det vackert!
Tog min sedvanliga promenad vid lunch och det är jag så tacksam för att jag fortfarande kan göra.
När jag ser tillbaka på året som gått så har det för min del inneburit en hel del krämpor av olika slag 👷🤕🤒😷som föranlett besök hos olika professioner inom vårdapparaten🏥
Som min gode vän och sjukgymnast brukar uttrycka det då jag grunnar på olika smärttillstånd: ett resultat av "lång och trogen tjänst"☺️Jo det kan nog inte förnekas...man har ju avverkat nästan 50 år i arbetslivet...det är klart att kroppen slits...och det kan va svårt att acceptera...man vill så mycket...
Innan det här blir en hel novell...så vill jag ändå uttrycka min tacksamhet för allt det goda som finns i mitt liv.
Familjen...en älskad make, barnen med sina respektive och inte minst mina ljuvliga barnbarn 👨‍👨‍👦och många fina vänner utspridda lite varstans i landet..långt borta och nära....Visst har jag anledning att vara tacksam🙏🏻
Vad framtiden rymmer vet vi ingenting om men jag vill försöka ta vara på det liv som blev mitt och göra det som känns riktigt och rätt. Livet går som bekant inte i repris...
Önskar er alla en underbar jul🎄🎅och ett fantastiskt gott nytt år✨💫🎆

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...