2011-02-08

Trotjänare


När jag fyllde 23 år...det känns länge sen..fick jag i present av mina föräldrar, denna köksmaskin.
En elvisp med tillhörande degbunke av märket KRUPS ST Mix 3000. Med hjälp av denna har en otrolig mängd bullar, limpor, frallor...you name it..tillverkats under de 35 år som vi kompat ihop. Denna maskin har fått stå ut med en bakande kvinnas ilska och utbrott, när degen inte blev som hon tänkt, utan kladdig och bedrövlig..det rådde ju naturligtvis inte den stackars mixern för..men det har faktiskt hänt, att bagerskan slängt hela degeländet i soppåsen och avslutat bakningsproceduren, med löfte om att aldrig mer baka. Joo..jag brukar faktiskt prata och muttra med mej själv, då saker och ting inte går min väg. Det gäller även i andra situationer.. Naturligtvis har jag bakat igen och igen...skulle även försöka mej på det häromdagen..mammas hembakta bullar..ni vet...När jag då kör igång min kära bakkompis, låter den så bedrövligt trött..gnisslar och gnekar nåt alldeles otroligt...en viss överhettning anades, av lukten från motorn att döma..så då fattade jag mitt drastiska beslut: kära bakkompis; du blir entledigad från ditt hedervärda uppdrag. Tack för allt gott du åstadkommit tillsammans med mej. Vi har varit ett bra team! Jag är ganska säker på att nån ersättare med samma uthållighet, inte står att finna, i vårt slit och slängsamhälle.

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...