2011-02-12

Njutning i vintertid



Alla som regelbundet besöker min blogg, har nog inte kunnat undgå, att jag inte är så förtjust i den årstid vi kallar vinter...förvisso kan det va nästan smärtsamt vackert, med en blek sol på frostiga träd mot en lysande blå himmel.
Men det finns saker som kan kännas riktigt bra denna tid..trots allt. Det ska ju vara så nyttigt att få i sig C-vitamin..men jag gillar inte heller att skala apelsiner och söla ner..huvva...I mitt köksskåp återfinns sen flera år en elektrisk citruspress...Jag har använt den ibland..dock inte så ofta..Men nu får den jobba för högtryck..någon gång varje dag...Finns det nåt ljuvligare än att få dricka sin egenhändigt pressade juice? Särskilt denna tid på vårvintern då apelsinerna är så ljuvligt saftiga!

1 kommentar:

Karin sa...

Håller med.... Gott....

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...