2011-02-02

Arbetsglädje






Jag har förmånen att ha ett jobb att gå till. Det är sannerligen inte alla förunnat i dessa dagar. Vi är ett gäng tjejer som jobbar i blomsterbutik...ja visserligen finns det en karl på plats..emellanåt..han får stå ut med en hel del. För vi har mycket bus för oss..skrattar ofta och gärna..ja vi är en härligt gäng. Men även om vi allt som oftast skrattar tillsammans, så händer det av och till, att vi delar livets olika, mer eller mindre tuffa villkor, som drabbar oss alla på ett eller annat sätt. Det är också en tillgång, att kunna få stöd från sin omgivning när man har det tufft. Så TACK! Sussie, Bibbi, Lotta, Ingela och förstås Peter, för att ni finns i min vardag och bidrar till arbetsglädjen jag känner.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ni är helt underbara ,roligt att besöka Nordmalings blommor,Jättetrevlig personal alltid glada och positiva.Helt uteslutet en av de trevligaste butikerna att besöka i Nordmaling.

AnnKi sa...

Tack för den uppmuntran..sen är det ju faktiskt så, att vi till 99% har toppenfina kunder och då går det extra lätt av va glad o bjuda på sej själv. Psst: Numera heter vi ju faktiskt: BlomBoden!!!

Unknown sa...

Uj,Uj har jag gjort bort mig nu igen!Visst vet egot att ni heter Blomboden".Tänk på min ålder tanken är inte alltid på plats.

AnnKi sa...

Birgitta..du är ursäktad...jag känner igen syndromet...alltså glömskan..betänk att vi som levat så länge, har en hel del i "hårddisken" att hålla ordning på..

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...