2016-10-03

Det lider så sakteliga mot höst

Gissa om jag är tacksam för att få bo så nära till underbar natur?
Termometern visade i dag på behagliga 13+ och solen sken från en klarblå himmel.
Dagens promenad gick till Gammtjänna...där HIF har ett ypperligt nät av motionsspår.
När man är på väg en bit ner på "ålderstrappan" är det inte så självklart att man kan gå på promenad. Så jag känner mej otroligt tacksam för att jag än så länge kan använda mina ben. De har ju gått  en del mil under drygt 62 år...
Jag valde den svarta banan på ca 3.3 km och gjorde en del avstickare ner till Öre älv som så här års strömmar lugnt och beskedligt.
Utmed slingan fanns en massa fina lingon fortfarande...bofinkar, koltrastar och andra bevingade varelser cirkulerad runt i området.
Vilken otroligt fin natur..man kan liksom inte se sig mätt...för att inte tala om den höga klara luften som jag alldeles gratis får andas in...ljuuuuvligt.


Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...