2014-09-17

Uppdatering från Örevägen 2

Ja så är då flytten genomförd och det har varit många bilturer mellan Nordmaling och Öre de sista 2 veckorna. Eftersom maken är på utbildning i kungliga huvudstaden, så har jag legat i värre än vanligt. Oj så mycket grejer vi har! Jag har kört 13 proppfulla billaster med grejer mellan de båda husen, varav ett med släpvagn..det hade jag aldrig provat på förut..men det gick bra! Jag har bott här i en vecka nu och har fortfarande inte packat upp mer än hälften av de ca 50 flyttlådorna! Gosh! Men det måste få ta tid. Jag är ju bortskämd med att maken ordnar det mesta praktiskt i vårt hem. Jag är ingen stor tekniker men har fått lov att ordna med vissa installationer i huset. Till exempel hade jag köpt ny toasits..jag tycker det ska va rent och fräscht då det gäller såna grejer, liksom en ny duschslang med stril till, som jag fick montera efter bästa förmåga. Toasitsen var en annan typ än den man vanligen ser. Det skulle skruvas och grejas och inte fanns det nån vettig monteringsanvisning heller. Jag var nära att ge upp..men tog nya tag och plötsligt sitter grejerna på plats! Gissa om jag kände mej stolt? Har redan upptäckt  att det är gott gry i grannarna!  Det gick inte att få igång TVn..vips så dyker en vänlig man upp, reser en stege mot vindsluckan, klättrar med fara för livet och ålar sig fram till antennförstärkaren, som var urkopplad! Snart hade jag superfin mottagning på bildskärmen!
Samma man inbjöd mej att testa de hemodlade fina tomaterna i växthuset på hans gård.
Likadant var det med datorn..gick inte att få igång internet..så då kallade jag hem sonen från Umeå för att åtgärda detta. Han höll på flera timmar men det lyckades inte. Nåt galet med bredbandsuppkopplingen trodde han.
Jag gjorde felanmälan till Telia och i dag dök det upp en tekniker som konstaterade att ett kretskort i "station" var trasigt och det åtgärdade han direkt. Så nu kan jag äntligen va aktiv på nätet.
Så i måndags var jag på banken för att slutföra försäljningen av vårt hus i Nordmaling och även ro i hamn köpet av Örevägen 2. Det var mycket att hålla i huvudet..det är ju inte alltför ofta man både säljer och köper hus! Men det känns så bra att vår köpare är så otroligt nöjd och vår säljare likaså. Härligt med goda och uppriktiga affärsuppgörelser!
Så emellan iordningställandet av möbler och uppackning, har jag måst sätta mej ner i solskenet på altanen och bara vila..både kropp och hjärna har gått på högvarv..det tog sig uttryck i att jag vid varje resa de sista dagarna till Nordmaling, av gammal vana, körde till Blomstervägen 8 ;).
Så nu blir det mycket foton i bloggen...jag ligger ju efter flera dagar med den!

Min första docka flyttade med
Valters lingon blev sylt
Maken fick offra sin tandborste!
"Skitfint"
Sonens val...;)
Med fara för livet!
Solvarma tomater
Glad för min nya kyl/frys!
Middag av enklare slaget;)
Stugmötesfika..skönt avbrott i uppackningen.
Mina gröna ängar...
Dendrobiumorkide´n trivs oxå med utsikten!

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...