2014-08-31

Sista augustidagen på Blomstervägen

Ja då är snart den sista augustidagen till ända.
Jodå..det blev en flyttkörning i dag oxå...
Bäst att passa på medans maken är på orten.
I morrn börjar han sin kriminalvårdarutbildning i huvudstaden, så han kommer inte att finnas till hands som jag är van vid.
Oj vad han har slitit med dessa välfyllda flyttkartonger...men så är han ju stark som den präktigaste ardennerkusen...och lika stilig..om ni frågar mej  Jag är så tacksam att han efter alla dessa år, fortfarande säjer och ger uttryck för att han älskar mej....Nåd...igen....inget jag gjort mej förtjänt av.
En Umeresa hann vi också med, för att beställa vitvaror till vårt kommande boende.
Passade  på att bjuda maken på god lunch med supergott fika etterpå.
Hemma igen, så sjönk jag ner i den slitna saccosäcken intill vinbärsbusken, där jag vilade efter veckans allehanda flyttbestyr. En eländes förkylning med rejält halsont, satte klorna i mej under sista nattvilan.
Innan kvällspromenaden, satt jag i drygt 3 timmar och läste igenom sparade, bröllops, födelsedags, jul, nyårs, grattiskort, varav en del särskilt minnesvärda fotas, en del sparas och resten får sophanteringen ta hand om. Många både tunga men också roliga minnen framkallades under dessa timmar av läsning. 
Här följer en liten bildkavalkad. Håll till godo!
På NK Strömpilen
Mmm..chokladform med hjortrongömma
O knop..intill vinbärsbusken
Det är tur det!
Jomenvisst! Nog har man kämpat i skidspåren allt!
Solnedgång över Puttes Väg

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...