2014-09-21

Min plats på jorden


Här är allt så nära, jag stannar här ett tag
Tar det jag kan bära och det som är i dag

Jag vill bara andas, se färgerna igen
Sol och regn som blandas med ro i skymningen

Jag har orden och jag följer dem
Till min plats på jorden, jag tror jag kommit hem

Här ska dimman lätta och ljuset bryta in
lägga sig tillrätta på platsen som är min

Får jag orden och jag följer dem
till min plats på jorden, då har jag kommit hem

Hör du orden och följer dem
till din plats på jorden, då har du kommit hem


Denna finstämda sång framförde Nordmalings kyrkokör
i samband med välkomnandet av den nya kyrkoherden i dag.
Jag tycker den stämmer bra in på mitt liv just nu, här på Örevägen 2.
Det känns verkligen som jag "kommit hem"

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...