2014-09-22

Höst på Örevägen 2

I natt svepte den första höststormen över Öre. Huvvaligen vad det dånade och lät kringom plåttaket på vårt lilla hus! Jag nödgades ta en titt ut på gården..det lät som en helikopter stod och hovrade över huset. Men det var nordanvinden som höll i gång. Jag sov gott ändå. När jag vaknade till vid 3 tiden och tittade ut genom fönstret, såg jag en helt klar himmel med tydliga stjärnbilder som lyste upp! Magiskt...En sån natthimmel har jag nog inte sett sen jag tultade omkring hemma i Bystad för en evighet sen.
I dag har jag fortsatt med kånkandet, möblerandet, tvättandet, skurandet, uppackandet..det verkar aldrig ta slut..men jag har ju tid. Tog ett break vid 14 tiden och satte mej på Silvertärnan, för en timmes cykeltur i det soliga, men ack så kylslagna vädret. Termometern orkar inte upp till mer än 7+ i dag. Det är man inte van vid. Väl hemkommen smakade det bra med en mugg starkt varmt kaffe, som jag avnjöt till ljudet av en sprakande härlig brasa i kaminen. Jag konstaterar igen: jag trivs...så otroligt bra med mitt liv här och nu och vetskapen om att "Nån" vill mej väl och unnar mej detta, gör det hela så mycket större.
Ska bron palla för fru Ö och Silvertärnan?
Öreälven vid Långed
"Lottis Place"
Bro över Botniabanan
Träbron vid Håknäsbacken över Öre älv
Go´värmen


Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...