2014-09-23

Allsångsstart

Jag har förmånen att få vara en i husbandet även denna höst, på allsångskvällarna i Rundviks Kyrkcentrum.
Ingemar och Nils J hjälps åt att föra talan mellan sångerna.
Jag lägger märke till att folket som sätter sig i bänkarna är glada redan från start och stämningen höjs undan för undan.
Enkelt och naturligt..en avslappnad och generös atmosfär..då trivs jag.
Urban, kantorn, för kvällen utrustad med elbas och elgitarr, var direkt med på noterna.
Här vilar inga ledsamheter!
Att höra ett 35-tal vuxna män och kvinnor be "Gud som haver" i slutet av samlingen, var en stark upplevelse.
Vid fikat samlades pengar in till Världens Barn. Även intäkterna från lottförsäljningen fick gå till samma ändamål och när beloppet redovisades hördes en spontan applåd.
Kyrkcentrum
"Skiftbyte vid pianot"
"Pärleporten"
Pratet vid fikabordet är också viktigt
Nit...
Kökstjejerna skrattar ofta och gärna!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad jag skulle velat att ni skänkt pengar till FOP en gång, för Vidar och övriga Elins familj! /Carina

AnnKi sa...

Tyvärr så har jag inget inflytande över vart pengarna går. Men hör gärna av dej till Nordmalings församling och ta upp saken där, eftersom dom är arrangörer för dessa allsångskvällar!

Anonym sa...

Kanske pingstkyrkan kunde... Jag har frågat ett par gånger men tyvärr fått nobben.../carina

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...