2014-03-28

Vårstädning med nostalgi-kick!

Fick ett plötsligt städryck och började i en skrubb där vi förvarar lite av varje. Hittade en banankartong som blev placerad på en hylla i nämnda skrubb för 18 år sen...Har icket varit öppnad..så spänningen var stor!
Jag bar ut den på altanen och där blev jag varandes i drygt en timme. Oj så mycket roliga minnen.! Här fanns en hel del skollitteratur sen vi bodde i Malå på 90-talet.
Var bara tvungen att fota en del och dela med mej av. Främst är det väl mina barn som har glädje av det, men kanske nån mer känner igen "stuket" på läroböckerna.
En hel drös med tidningar som fåtts på barnmöten och liknande..roligt att se och minnas.
Nuförtiden kanske pedagogiken är en helt annan än den som dessa skrifter ger uttryck för.
Jag hade i alla fall gräsligt roligt och kände samtidigt en enorm tacksamhet, för den grund barnen fick genom dessa alster och inte minst lärare och barntimmeledare.
Så håll till godo!
???
Andreas konstverk
Väl använd...
Påskpynt

Är nog bra att bli påmind om
Sprattlande tomte
Å så storfiskarn då...

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...