2014-03-07

Ögontrubbel

Har under under lång tid besvärats av tok-rinnande ögon och intensiv klåda i ögonvrårna..
Det hör till åldrandet har jag fått höra massor av gånger...
Men fru Ö vill inte låta sig nöja med de käcka tillropen.
Så i dag har jag varit hos finfine Jonas på Citymottagningen och han konstaterade att klådan berodde på ett envist eksem..det har jag inte sett..för när jag tar av glasöga..då syns bara konturer av omvärlden.
Rinnande ögon, kan hur absurt det låter bero på att de är för torra!!!
Så nu provar jag med ögongel som ska droppas i ögonen 3ggr/dag. Skulle inte dessa avhjälpa problemet, får jag remiss till ögonkliniken.
Eksemet behandlas med salva....
På apoteket drämde jag till och köpte ett naturläkemedel som  ev kan lindra sömnsvårigheter...ett elände jag dragits med i många år...och jag finner ingen solklar anledning till varför jag inte kan sova.
Jag är inte så förtjust i tanken att använda starkare receptbelagda grejer för detta problem..så nu testar jag.


Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...