2014-03-09

Finaste svärmodern...

I dag fyller min härliga svärmor 85 år..Det tror nästan ingen av oss som står henne nära..
Vilket energiknippe! Alltid på G, beredd att göra gott för andra.
Vi firade henne i går på församlingsgården i Nordmaling.
Några av barnbarnen fattades, men annars var hela Örnbergstrojkan på plats.
Ett 10 tal barn i olika åldrar satte färg på kvällen. Lek o bus...
God buffe´ lite tal och sång, Jonas bildspel med tillbakablick på svärmors liv var kul att se.
Joakims komiska uppträdande efter eget manus, var en höjdare! Utklädd till "Eva-Greta" gjorde han stor succe´.
Det heter ju i visan: En riktigt bussig svärmor ska man ha" och det är min absoluta upplevelse av henne.
Sällan har jag träffat en så positiv person..glad i de flesta lägen och alltid beredd att ge ett ord av uppmuntran.
Så kära Svärmor Ruth:

Tack för att jag fått lära känna dej..
Tack för alla spel du utmanat mej i..typ Fyra på rad..Du har vunnit till 98%  av spelomgångarna!
Tack för alla sockar, mössor, vantar, halsdukar, tröjor och inte minst babyfiltar du stickat åt oss under årens lopp. Kärleksbevis som värmt både stora och små.
Tack för att du nämner våra namn när du beder...
Önskar dej många härliga glada levnadsdagar till.
Stor Kram...
Mat-Svärmor
Vårlig festsal
Blomuppsättning med specialstickad dekoration
Norrfors Bageriets goda tårta
Pannacotta a´la Karin W.
Bildvisning från förr


Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...