2013-11-25

Av kärlek...

Jag har av mina bröder fått förtroendet att beställa blommor till vår älskade pappas bår.
Det gör jag så gärna...känns fint att få utforma bårens utsmyckning, på ett sätt som påminner om pappa och sånt han tyckte om här i livet.
Han var en naturmänniska...njöt i fulla drag när han fick tid att gå ut i skog och mark, plocka svamp, liljekonvaljer, blåsippor och vitsippor. Vårens första tussilago förärade han mamma.
Han älskade sina fåglar som han gärna utfordrade med överblivet bröd och diverse andra godsaker.
En del blev så tama att de åt ur hans hand.
Han var en stor djurvän och kunde till och med lyfta ut spindlar ur lägenheten för att rädda livet på dom..undan det obarmhärtiga öde de annars gått till mötes..om mamma eller jag fått bestämma.
Programmets utformning, valet av sånger och musikstycken, har jag med stor glädje tagit mej ann.
Jag vill så gärna att avskedet ska bli  minnesrikt, varmt och ljust.
Känslan när vi är färdiga med dagen, hoppas jag ska vara  tacksamhet och glädje, över att fått ha en sån härlig och fin pappa. Hans minne ska vi vårda ömt i våra hjärtan. Han kommer alltid att finnas med i våra samtal då vi möts som syskon. Det är jag övertygad om.

1 kommentar:

Rosita Karlsson sa...

Är övertygad om att det blir mycket fint♥
Rosita

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...