2013-11-23

Älskade pappa..

Älskade pappa..så skönt att du i natt, lugnt och stilla fick somna in i din säng på Askenäshemmet.
Tänk att du nu fått gå genom "Pärleporten" som du så ofta sjungit om!
Säkert har du redan fått möta mamma och din alltför tidigt bortgångne son, min bror..Peter.
Jag kan tänka mej att ni har mycket att prata om....för att inte tala om din äldsta bror Karl och syster Märta..
Det skulle inte förvåna mej om de hade fiolen och gitarren välstämda, färdiga att välkomna med sång, när de fick budet: Lillebror Erik är på väg!
Finaste pappa..jag kunde aldrig haft en bättre...
Så många fina minnen jag har av dej och allt vi delat..både glädje och sorg.
Din underfundiga humor har lyckligtvis gått i arv till dina barn och det känns gott.
Här vore mycket att berätta..
Den glädje du spred omkring dej är obeskrivbar.
Kära älskade pappa..Tack för ditt goda föredöme...
Tack för de många böner du bett för oss alla....
Jag fick möjlighet att via telefonen, bara ett par timmar innan du drog din sista suck, sjunga flera av dina älsklingssånger in i ditt öra. Hoppas du kände igen min röst....
Jag lovar dej pappa....vi ska ses igen...det är absolut säkert.
Vila i innerlig stor frid...

Jag har en tro som ger mej kraft och styrka, att vi ska ses igen när tiden tagit slut
trots att skiljas var så svårt, så vet jag att Du lever i ett ljus
i det hemmet som vi kallar " Faderns Hus"



Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...