2013-11-30

Frostig Novemberlördag

I dag på förmiddagen tog jag med mej min vän Sally upp till Åbrånets Gårdsbutik i Hörnsjö.
Strålande soligt väder, med lite lätt rimfrost på vägar och ängar.
Morronkaffet hade jag hoppat över..jag ville nämligen ta en go´fika på gårdsbutikens mysiga cafe´.
Här fanns mycket go´saker att välja på...
Vilken vacker natur... utanför fönstren hade den närbelägna ån frusit till..
Jag fastnade för en nygräddad saffranskaka, elegant dekorerad med Mårbackapelargonsblommor.
En småkaka..Brysselkex satt också fint..Grädden jag blev erbjuden hoppade jag över...
Supergott kaffe i småblommiga fina muggar, lugn o stilla julmusik i bakgrunden.
Här kunde man också avnjuta en enkel adventsbuffe´, med glögg av olika slag, gårdens specialkorv, tunnbröd o go´smöre....men vi va nöjd med kaffet o det goda brödet. Hembakt..förstås.
Innan hemfärden köpte vi med oss fint limousinekött, både lufttorkat och i form av kalvfärs, lite kex och hemgjord blåbärskola.
Nu väntar för min del en härlig kväll med goda vänner från Köpmanholmen på besök.
Jag lovar att de ska inte behöva åka härifrån hungriga....det blir nog både 3-4-5 rätters!
Passar också på att önska mina läsare en fin, varm och skön ADVENT!


Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...