2012-04-23

Boknytt

Håller just på att läsa en intressant bok. Bokens lite kaxiga titel är: SMART & LAT! Den handlar om hur man kan hantera olika typer av stressproblem. Författare är "stressdoktorn" Tomas Danielsson, med Örebro som hemstad. Det är inte första boken han ger ut och han medverkar allt som oftast i både radio och TV. Känner mej nästan lite stolt..vi är tremenningar...så heter det inte hemma i Närke.. SYSSLINGAR... så kallas kusiners barn i förhållande till varandra,enligt uppslagsboken. Tomas pappa och min mamma var nämligen kusiner. Boken är på 200 sidor och den går inte att sträckläsa.. som jag vanligtvis gör, när jag tar mej igenom en bok. Det fordras en del eftertanke..vilket ju förstås är själva meningen med boken, förmodar jag. Tomas har många bra tips på hur man tar sig an "stresstigrar" och andra filurer som poppar upp och vill stressa sönder oss. Helt klart en aktuell bok i den tid som nu är.

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...