2012-04-16

Värt att fundera på..


Under påskhelgen intogs påskbuffe´på Skeppsviks Herrgård.
Smakfullt på alla vis.
På ena väggen fanns en tavla med en intressant text:

"Om vi fick bestämma, skulle alla äta minst fem chokladbitar per dag.
Då skulle konflikterna bli färre, eftersom choklad motverkar blodsockerfall.
Kärleken skulle bli större, eftersom choklad gör att vi känner oss förälskade.
Men framför allt, skulle vi bli bättre människor, eftersom god choklad kräver att vi stannar upp en stund och bara njuter"

Dessa ord tänkte nog jag och mitt matsällskap lite extra på, då vi försåg oss av utbudet på godisbordet...
Så jag har provat redan till kvällskaffet..att dela en ny modell av min favorit "Japp" med maken...

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...