2012-04-27

Jag sover lite dåligt emellanåt... Vaknade natten mot onsdag vid 4.30 tiden.. stört omöjligt att somna om.. Så jag steg upp efter en stund, tog på mej min svarta, mjuka gosiga morgonrock, gick ut i grovköket och satte mej vid det gamla pianot jag har står där. Börjar spela och sjunga Galenskaparnas låt: Säääng, Säääng..Säääng. sova, sova, sova...ganska ljudligt och med en hel del irritation i anslaget! Övergår sen till en mjukare musikstil..lite country-balladaktigt.. Då ser jag plötsligt en stor skara bofinkar, slå sej ner i pilträdet utanför fönstret. De sitter alldeles stilla och tycks njuta av tonerna från mitt grovkök! Det roliga var att när jag slutade spela..så flyger alla finkarna iväg. Så jag startar om igen..och de kommer tillbaka och slår sig ner på åhörarplatsen i pilträdet! Ja, jag vet inte hur detta ska tolkas..men en speciell upplevelse var det i alla fall.

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...