2010-11-02

Hos tandläkaren




I dag var jag på förekommen anledning nödgad att uppsöka en inrättning som jag inte direkt är förtjust i..Det har blivit tre såna visiter på kort tid...Jag har en jättebra tandläkare...Mona-Liza..så det är inte henne det är fel på..men djupt i mitt minne, finns skräcken som jag upplevde i mina tonår, hos en privat tandläkare som bla. rensade mina rotkanaler inför rotfyllningen, utan att ge bedövning..och jag såg hur han njöt av att se den fasansfulla smärta som mina ögon gav uttryck för...Huvva...sånt sitter i...
Men Mona-Liza skötte sig riktigt bra..som hon alltid gör...och fixade till det som var problemet för mej. Visserligen jämrade jag mej nog lite när hon skulle lacka mina tandhalsar...Då säjer hon en mening, som direkt inspirerar mej till ett nytt blogginlägg: AnneKristine..Det som gör ont..gör gott!!! Så klok hon är! Denna visdom är överförbar till många situationer i livet...

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...