2017-03-23

Till minnet av vännen Margareta

Så kom då dagen när det blev dags för "Maggan" att lägga ner vandringsstaven. Hon fick ett långt liv..nästan 90 år.
En profil i vår kommun har inte "gått bort" nej hon har "flyttat hem" för att möta sin Frälsare som hon under så många år talat och skrivit om.
Hon var en mästare på att i skrift och tal beskriva skapelsen och den himmel hon ofta längtade till.
Få kunde som hon beskriva den härlighet som väntar för den som sagt sitt JA till kallelsen att bli ett Guds barn.
Vi bodde på samma gata i Nordmaling under drygt 18 år och träffades ofta i olika kyrkliga sammanhang vilket gjorde att vi utvecklade en varm vänskap. Ofta fanns ett brev med en uppmuntrande hälsning och bifogad dikt i vår postlåda.
Förmodligen lämnade hon brevet då hon hastade iväg till dagens uppdrag i besökstjänsten.
Maggans hjärta brann för de som av sjukdom eller åldersskäl inte längre kunde delta i det vi kallar "Livet".
Hon lät sig aldrig pensioneras och slå sig till ro.
Nej för henne var det viktigt att fortsätta det utgivande liv hon levde för att uppmuntra sina medvandrare.
Själv är jag innerligt tacksam för de gånger jag fick inbjudan att följa henne på missionsaftnar och andra typer av gudstjänster då hon talade och jag sjöng.
Det var inte svårt att sjunga när Maggan fanns bland åhörarna. Hela hennes ansikte strålade och jag visste att hon bad för mej..inte bara då utan också i sin dagliga bön.
Familjen var oerhört viktig för Maggan..Hon var otroligt stolt över sina barn och barnbarn och hennes förböner kommer att följa dem på alla deras livsvägar.

TACK Margareta för all kärlek, uppmuntran och omtanke du gett mej och min familj.
Vila i stor innerlig frid!




Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...