2015-08-04

På MC tur till Granö

Denna soliga sommardag satte vi oss på hojarna och for till Granö.
Mest intresserad var i alla fall jag av att proväta på Granö Beckasin Lodge.
Det där moderna stället ni vet, som har boenden uppe i tallarna intill Umeälven.
På hemsidan stod det så fint att lunch serveras mellan 11.00-13.30. Vi anlände straxt före 12.30 och det som erbjöds var 2 olika sorters kalla tallrikar med en massa böner, bruna korn uppblötta i vatten, romansallad och så antingen en blekt skiva kokt kycklingfile´eller en rökt laxfile´. Maken tog laxen och han var mycket nöjd. Jag åt den bleka kycklinfile´n och resten fick maken offra sig för. Däremot satsade jag friskt på glassen i glas..mums så gott det var. Maken försökte ta reda på var glassen kom ifrån..men den unga personalen verkade inte det minsta intresserad av att bry sig. Likadant då vi kom in för att köpa lunchen..en tjej satt parkerad vid en dator och vände sig inte ens om för att undra om vi möjligen ville nåt. Vi stod och pratade med varandra och funderade om det verkligen gick att få nåt i magen här..och vi var nästan de enda kunderna på stället, så det kan inte bero på stress i jobbet. Så småningom kunde vi då beställa vår lunch. Jobbar man på en sån turistanläggning måste man nog va lite mer på alerten när gästerna kommer för att handla. Såja..nu har Bäckmoran talat..det tycker jag faktiskt jag kan uttala mej om det här med service efter drygt 40 år i affärsyrket.
Detta till trots blev det en härlig resa på drygt 20 mil.


Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...