2014-02-02

Fortsatt dramatik..

Som sagt..jag pulsade ut till busshållplatsen på Levaråkern i god tid innan bussen skulle av gå 14:45.
Jag väntade..och väntade..och så väntade jag en stund till.
Till sist insåg jag att nåt var galet..så jag knatade återigen fram på samhället och ut till Resecentrum.
Ett par pensio..som sitter där över helgerna för att ha lite koll på läget, i den ganska så igenbommade väntsalen, kunde inte heller förstå varför bussen aldrig dök upp. Så jag ringde till länstrafiken och undrade varför?
Där förklarar tjejen att den avgången gäller ett tåg!!!!!
Länstrafiken och Norrtåg har tydligen gjort gemensam sak och gjort en tidtabell som gäller både Norrtåg och länstrafikens bussar. Ett riktigt smart grepp..men hur skulle man kunna utläsa det på turlistan som jag hämtat på länstrafikens hemsida?
Dessutom står det: BUSSTIDTABELL med stora bokstäver på en turlista i fickformat, som fanns på resecentrat. Efter mycket sökande återfinns en tunn pytteliten information överst på sidan: Tågtabellen gäller från....osv. En pyttepytteliten tågsymbol står också på hemsidans bussturlista, såg jag i efterhand.
Hur har man kunnat missa så viktig information till oss resenärer?
Jag nämnde om denna irritation till den kvinnliga busschaffören, som så småningom tog mej till Umeå, flera timmar försenad. Hon hade hört samma klagomål under lördagen och lovade ta upp det med ledningen på länstrafiken.
Ja ja...Middagsbesöket på Vezzo var ändå lite plåster på såren. Ett annorlunda koncept med italienskt stuk..de lagar pastan, pizzan och salladen medan du står och väntar.Man använder färska kryddor, grönsaker och kokar pastan direkt från förpackningen..ingen kletig kastrullpasta som stått till sig flera timmar, här inte! Mycket kunder och bullrig miljö, var svårt att prata med varandra på grund av ljudnivån...trångt och massor av ytterkläder kors och tvärs i lokalen, vilket gav ett stökigt intryck.
Jag och Andreas avnjöt supergott kaffe som avslutning på middagen och förstås kunde jag inte motstå en choklad-macroon som tilltugg.

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...