2013-12-13

För kännedom....

Blev påmind så här i advents och juletid om min dödlighet...Fick ett brev från VIPVIZA-studien på Norrlands Universitetssjukhus,

I samband med min 60 års hälsokoll i våras, blev jag antagen till
en studie om åderförkalkning..Jo jag kvalade in..med god marginal..;(
Mina halskärl är lika förkalkade som på en dam i 70 årsåldern...
Det hade jag inte en aaaaning om!!!
Men jag upplystes om att det går att stoppa denna utveckling och rent av
vända den.
Så där och då bestämde jag mej för att "behärska mitt matintag" och öka på
mitt stavgående för att gå ner i vikt..
I dag kan jag tacksamt och glatt meddela att 26x500g smörpaket
försvunnit från min lekamen! Ska bli spännande att se om läget ändrats vid kontrollen i vår!
Det gula..ä inge bra...

Jag hade liksom "toppvärden"

2 kommentarer:

Min väg tillbaka sa...

Bra jobbat med 13 kilo minus! :)

God jul!

AnnKi sa...

Inte förrän idag läste jag din kommentar! Önskar dej ett fortsatt bra liv!

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...