2013-12-16

Att tro...


Både maken och jag äger en tro...men i vissa fall fegar maken och menar att det där går inte..det är bara trams...ex.vis då det gäller att förenkla braständningen i vår gamla kamin...
Maken brassar gärna på med en massa papper när han ska tända..joo..jag vet..det går snabbt att få liv i brasan..men ack så mycket aska det blir, som ska tas om hand...för det mesta är det jag som står för den hanteringen. Så nu har frun i huset på eget bevåg införskaffat dessa tändkuber och i dag var det dags!
Jag laddade med en trave snyggt upplagd ved och placerade en kub i mitten som jag fjuttade på..det tog några minuter innan elden var igång..men OJ så det brann!!!!
TÄNT VAR DET HÄR!!!


Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...