2013-12-08

Farväl älskade pappa..

Så har jag då varit hemma i Närke och följ min älskade pappa till sista vilan.
Jag visste ju att den här dagen kunde komma..när som helst..pappa blev gammal..drygt 91 år.
Men det hjälps inte...när jag såg hans kista i kyrkan..så kom tårarna..
Detta var alltså slutet på pappas och min unika, kärleksfulla relation.
Begravningsakten som min käre make höll så fint i, var enormt stark.
Ett fint porträtt av vem pappa var, tecknades i griftetalet.
En person som inte tänkte så mycket på sig själv, men hade desto mer omsorg om oss runt omkring.
En härlig person med stor humor och glimten i ögat, alltid glad och förnöjd.
Pappa hade ett enormt stort förtroende i vår hembygd, det bekräftades i flera av talen som hölls på minnesstunden. Han har, genom sitt sätt att leva som kristen, betytt så enormt mycket för så många människor och inte minst för oss barn och våra familjer.
Vi har ett rikt arv att föra vidare.
Vädret var inte det allra bästa vid gravsättningen..snön vräkte ner och jag tyckte nog det kändes xtra svårt att lämna min varma, fina pappa i den öppna, kalla graven...men som min dotter viskade i mitt öra just då: Han är inte där..det är ju bara skalet...jo..visst är det så..Pappas själ har lämnat hans kropp och finns nu i gott förvar, i den himmel han så ofta sjungit och pratat om.
Så vi ska ses igen..det är jag fullständigt övertygad om!


Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...