2013-11-17

På Bio

Lördagens eftermiddag tillbringade maken och jag i Umeå.
Vi var ute och åt gott med vår son på Galleri Utopia
och därefter tog vi en go´fika på Cafe´Station.
Så avstressande att få sitta ner och prata  om livet och
alla delar det rymmer. Han är fin..pojken min....
Innan vi återvände hem till verkligheten, såg vi
filmen: "Mig äger ingen" baserade på en biografi
av Åsa Linderborg.  En berättelse om hennes uppväxt
tillsammans med sin alkoholiserade pappa i Sverige under 1970 talet.
En mycket stark film...när eftertexten rullade rann tårar utmed
kinderna.
Mikael Persbrand gör en mycket trovärdig och stark roll som
pappan och lever verkligen in i gestaltningen av de problem som följer med ett missbruk.
Det berör mej på ett alldeles särskilt sätt...jag ser vänner och anhöriga som
varit eller är i liknande situation.
Så vill du beröras..Gå och se filmen!


Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...