2013-11-21

Liten inblick i min vardag som frivillig pensionär

Många som har kännedom om att jag hoppat av från arbetslivet, har en enda fråga:
MEN..vad gör du hela dagarna?!
Mitt svar är då: jag har absolut inga problem att få dagen att gå!
Jag gör ett och annat besök på NUS, liksom hos sjukgymnasten Anders på Norrlandskliniken, f.d AkuFys.
Sköter även om mina ljuvliga barnbarn emellanåt och så ser jag till att mina vänner "småfåglarne" har rejält med mat. Jag blir barnsligt glad när jag känner igen alla de olika typerna, allt ifrån gråsparv till sagolikt vackra domherrar, som alla strävar efter att få ut det mesta från fågelfröautomaterna ;).
Beteendet känns väl igen från "Homosapiensläktet"..bara jag får så bryr jag mej inte om hur det går för er andra..typ..
För övrigt sköter jag om vårt hem och försöker göra det så koseligt som möjligt. Ser fram emot att få ta fram adventsbelysningen inom några dagar..både ute och inne..i lagom omfattning.
Maken är numera bortskämd med att (oftast) ha maten på bordet när han kommer från jobbet.
Det skäms jag inte för att berätta...jag tror inte jag mår dåligt av att visa honom den uppskattningen.
Sen älskar jag att klyva ved...nåt jag avstått ifrån på grund av min artrosproblematik i axlar och annorstädes. Tidigare har jag fått lov att tänka på att jag måste klara jobbet i första hand.
Men nu tar jag en stund så gott som varje dag, vid huggkubben...där går det oxå bra att rensa skallen och för all del drämma till lite Xtra, när mina tankar går till till knepigheter i tillvaron, eller en och annan medmänniska som beter/betett sej underligt emot mej. Rena terapin..alltså!
Sist men inte minst, så promenerar jag minst 2 ggr om dagen i ur och skur.
Det är nyttigt för både kropp och själ.
Kolla svingen!
"Finbjörka"
Här snålas inte med frön
I väntan på hemresa med tåg på Ullas kondis

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...