2013-06-13

Båtbyggarhustruns Bästa

För snart 18 år sen, kom jag och min familj flyttandes till Nordmaling.
Dag 1 beordrades jag att inställa mej på Arbetsförmedlingen för att genast söka lämpligt jobb.
Ganska direkt fick jag en projektanställning på Olofsfors Bruksmuseum.
Det var här jag träffade Sirpa första gången. En angenäm bekantskap..glad, positiv och ständigt på G.
Vi jobbade några säsonger på bruket och lärde känna varandra så där lite grann.
Jag förstod med ens att det var en driftig kvinna med mycket intressanta ideér.
På senare år har vi mest setts på byn och på BlomBoden där jag jobbar.
Till min stora glädje, har hon nu gett ut en magnifik bok som handlar om hennes och familjens liv och leverne bland en massa intressanta människor på Järnäshalvön.
Jag blev helt betagen..vilka ljuvliga foton hon fått till!
Man riktigt känner dofterna från de olika miljöer hon fotat.
För att inte tala om alla läckra recept...

Dessutom är hennes nedskrivna tankar..lite i diktform, väldigt läsvärda.
Jag läste halva boken i går kväll och resten tar jag nog i kväll.
Den var så intressant att det var svårt att lägga ifrån sig den när det blev dags att sova.
Helt klart en skrift jag ofta kommer att återvända till.
TACK Sirpa!

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...