2013-05-07

Sanningens minut..

I dag var det dags för uppföljning av min 60 års hälsokoll som gjordes för en dryg vecka sen.
Umeå bjöd på försommarvärme och en massa fina planteringar mitt i stan.
Jag kom med tåget i god tid inför träffen med sköterskan på Citymottagningen, så jag hann med ett besök på Nisses Kondis i Sagagallerian, där jag laddade med gott kaffe o förstås..en morotstårtbit..den är ju i alla fall "lite nyttig".  Här betalar man ENDAST 10 spänn för kaffe med påtår!!!
Nåväl...
Jag vet ju med mej sen många år tillbaka, att jag väger på tok för mycket!
Så det var jag beredd på att få höra igen..
Det jag inte väntat mej, var att mitt blodtryck ligger på skyhöga höjder...
Det har aldrig gått tillbaka till min låga jämna nivå, efter det "tjälskott" jag hamnade på hjärt-IVA för, i mitten av april i år. Där fanns förklaringen till sista tidens  pulserande huvudvärk och mina yrselattacker som poppar upp lite då och då.
Jag har i hela mitt liv varit "lågtryckare" med ett snitt på 125/65 i blodtryck.
Nu ligger det på 172/100...så detta kommer att noggrant följas upp och utredas.
Sen hade jag ju  förhöjda kolesterolvärden oxå, vilket jag ju förstås måste ta itu med.
Ja ja..what is there to say?
Men jag ska verkligen försöka ta mej i kragen vad det gäller ett och annat..
So help me God!

Nisses Kondis 

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...