2013-05-08

Nya vanor

Frukost
Lunch

 I dag, har jag börjat med sundare vanor vad gäller min mathållning.
Frukosten bestod av len god välling, 2 fiberbröd med Philadelphiaost på,
I kiwifrukt och förstås en god koppa kaffe med 3 bitar mörk choklad.

Lunchen bestod av fransk omelett med en lite nypa riven Västerbottens ost på.
Till detta 3 Romantica-tomater och en halv avocado.
Etterpå en kopp kaffe..förstås och 3 bitar mörk choklad till.

Mellan frukost och lunch tog jag cykeln och cyklade några kilometer, ställde ifrån mej den och tog en promenad, innan jag for hem igen. Att röra på sig är inget nytt för mej..Jag kufflar och går varje dag i ur och skur under den långa vintersäsongen och när det blir barmark så är det mestadels cykel som gäller.
Jag är absolut fokuserad på att ändra mitt matbeteende..inte för att bli "smal" men förstås för att få ner blodtryck och kolesterolvärden. Jag kommer inte att anamma någon som helst bantningskur, men vill använda det förstånd jag har, till att "behärska" mej och förhoppningsvis få bort en del "överskott" som inte är bra för min hälsa.

2 kommentarer:

karinw sa...

Lycka till!!! Det låter sunt...

Fyrtiosjuan johansson sa...

Lycka till!! Nu när hoj säsongen drar igång på allvar får vi hjälpas åt att hitta nyttiga favoritställen för våra fika/matpauser!!

Kram

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...