2013-05-26

Mors Dag

Så firar vi Mors Dag igen. Tyvärr så finns inte min älskade mamma i livet sen några år tillbaka.
Minnen från alla de Mors Dagar vi firat, med mamma i centrum är många och ljusa.
Mamma älskade blommor och vackra saker. Det behövde inte vara nåt märkvärdigt..hon såg värdet i det ändå. Mamma ville vara fin när hon skulle bort på nåt speciellt evenemang. Klädde gärna upp sig i 2-delat..blusjacka och kjol eller klänning. Ofta bar hon brosch eller ett fint halsband.
Min mamma var en pärla...på många sätt..trots all sjukdom hon fick dras med genom livet, så fanns ett hjärta fullt av kärlek till oss alla i familjen..stora som små.
Åren har gått och jag kan ibland känna en oerhörd saknad...vi hade så bra och tät kontakt genom alla år.
Hon var suverän på att minnas hur släkten var kopplade till varandra, liksom när nån  fyllde år.
I dag skulle jag gärna gått till mammas grav med en stor fin röd ros..men tyvärr bor jag alldeles för långt bort för att kunna göra det. Men i mitt hjärta kommer hon alltid att finnas.



Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...