2013-04-13

Dags för nytt tjälskott...

För ganska precis 2 år sen, drabbades jag av "tjälskott" invärtes...
Finns beskrivet i ett blogginlägg från april 2011.
Jag hamnade på akuten i Umeå i går kväll med kraftiga bröstsmärtor, skenande hjärta och ett blodtryck som nådde extremhöjder...
Blev så otroligt snabbt och väl omhändertagen.
Tillbringade natten på hjärt IVA med full övervakning och hela den apparat av provtagning som hör till.
Det skulle visa sig att den läkare som hade hand om mej vid förra tillfället, även var i tjänst denna gång.
Så han kände väl till min historia..
Hjärtat och alla organ mår bra..mina värden är normala..så det är förmodligen ett litet tjälskott som poppat upp igen..
Kvarglömd detalj från EKG uppkopplingen ;)
Så nu är det bäst att "simma lugnt" ett tag. Lämpligt har jag några dagars semester inplanerade, där ett besök i min hembygd ingår. Det kommer säkerligen att göra gott.

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...