2011-09-22

Tur i oturen..


Ännu en av alla dessa gråa, regniga trista dagar..tokköpte Trisslotter och vann nästan igen insatsen..men nån riktig tur kan jag väl inte påstå att jag hade...Men det skulle snart ändra sig..Jag blev ombedd av chefen(hon behövde inte tjata precis)att köra ut en bukett blommor till en angiven adress på byn. Jag älskar att sätta mej i företagets Pegga och leverera blomster. Det kändes Xtra bra i dag, för mottagaren var en, bland många härliga kunder som vi har. Väl framme på rätt adress, med en gång(nu blev nog chefen impad..mitt lokalsinne har aldrig varit nåt att skryta med..)öppnades dörren av en yngling i sina bästa år..han fyllde 80...Jo..Turen kom till sist...Jag blev varmt inbjuden att fika med jubilaren och hans gäster...som sagt...jag tänkte på mina kollegor som just då, förmodligen satt o knaprade på törrskörpen te kaffet ;)Kanske bör säjas, att jag smsade chefen o frågade om det var OK att jag blev kvar en stund hos jubilaren och hans fru..Jodå..no problems at all...men hon skickade en liten brasklapp: Blir det sidovinst till oss??? Jodå..när jag for tillbaka till jobbet, fanns både smörgåstårta och hembakt sockerkaka med i bagaget!

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...