2011-06-04

En gigant har gått ur tiden



Min 70-talsfavorit inom westerngenren, James Arness..Onkel Zeb..har gått ur tiden.
Han förgyllde åtskilliga TV kvällar för mej, under mina senare ungdomsår.Sen kom ju T.H in i bilden och då fanns inget utrymme ens för Zeb! No no..Vilken bra karl det va på nåt vis..öga för öga och tand för tand. Så tryggt för Molly, Laura, Jessica, Luke och Josh, att han alltid tycktes finnas i närheten för att bistå dom med sin klokhet och sina starka nävar. Men jag tyckte nog lite synd om honom..han skulle behövt få byta höger knäled..men å andra sidan var det inget som hindrade honom när han skulle ingripa mot buset. Sen var jag ju också lite fundersam om han aldrig behövde ta av sig sina skinnkläder och tvätta av sig westerns många sandstormar? Jag kan inte påminna mej att jag någonsin såg honom vid ett tvättfat..?! Jo visst..de gånger han försökte lära nån gangster veta hut, genom att trycka ner dennes huvud under vattnet i ett sånt kärl. Ja du Zeb..vi skulle i den tid vi nu lever, behövt en hel arme´av karlar med ditt rättspatos och din känsla för de som har det svårt.Då skulle nog mycket i världen se annorlunda ut. Thank You Zeb...and may Your soul rest in peace!

2 kommentarer:

Skånegrabben sa...

Hej

Ja Zeb var en verklig gigant...det var honom man satt och väntade på som liten då man glodde på Macahan. Med sina skinnkläder och jätte kniv kom han hjulbent gående sådär tufft skrämmande mot sina fiender...haha.

AnnKi sa...

Läste just att han var 201cm lång! Verkligen gigantisk!!!

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...