2011-03-03

Utmaningen


I dag sålde jag en magnifik Gardenia till en trevlig, för mej obekant herre i medelåldern.
Under tiden som jag paketerar den i vårgrönt blompapper....poppar det upp en gammal slagdänga i mitt huvud...jag tar chansen och brister ut i sång: Men om du bär en liten vit Gardenia...sen tappade jag bort texten..men jag minns att det handlade om nåt igenkänningstecken på en herre som skulle dejta en dam...om herrn i fråga bar en vit Gardeniablomma i kavajens knapphål på rockslaget..då skulle damen i fråga veta att han var rätt person.
Så nu lilla Pjöllret..är min fråga: Antar du utmaningen att med hjälp av sång, kränga blommor till hugade spekulanter? Helst ska ju textinnehållet han nån typ av anknytning till blomman du säljer..

2 kommentarer:

Ingela sa...

Känns sannerligen som en utmaning för just nu är jag & Bibsson helt inne i bananplanteförsäljningen. Vad ska det tänkas bli för sång?
Dessutom är jag fullkomligt tondöv, kan bli otäckt för kunderna. Men även Pjöllret kan överraska! :)

AnnKi sa...

Pjöllret fick ju ett sångförslag till bananplantsförsäljningen via telefonen..men vid närmare eftertanke..kanske We have no bananas skulle passa bättre?!

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...