2011-03-04

Päron


När jag sett färdigt på "Skavlan" i kväll, dröjer jag kvar i min sköna saccosäck..min själs älskade sätter på en ljuvlig CD "Greatly Blessed" med Gaither Vocal Band och jag sluter mina ögon och njuter av sången och musiken i fulla drag. När jag tittar upp faller mina ögon på en liten figur, som jag för länge sen fått av min goa dotter. Den har suttit ovanpå boaseringen, i detta hörn under många år..jo..jag dammar faktiskt av den ibland. Figuren är ett mulligt päron..med spinkiga ben o armar...den ser ut att må gott där den sitter..jag fylls av en varm känsla inombords..så bra jag ändå har det..så många fina minnen från åren då barnen fanns hemma.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Visst är det gott att ha några detaljer kvar som påminner om ens barns bardom,denna ljuvliga tid som går så fort,Trots allt står de ens hjärta närmast.Sen kommer barnbarn helt underbart.

AnnKi sa...

Jo visst är det! Vi pratade just häromkvällen, gubben o jag om hur det var när barnen va små. Vi kom fram till att vi nog ändå..utan att slå oss för bröstet..försökte att göra mycket tillsammans med dom. Vi var ofta ute i naturen på picknick..cyklandes, åkandes bil osv.Alltid hade vi go´fika me oss..eller så grillade vi fisk o körven..Härliga minnen..

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...