2010-11-26

Välkommen Advent!


Äntligen får jag hänga upp mina adventsstjärnor..som jag längtat efter dessa ljuspunkter och stämningshöjare i en mörk tid som denna. Om det är nåt som får mej att bli nostalgisk, så är det detta moment på året. Minns så väl mina barn och ungdomsår..det va nåt speciellt när vi hjälptes åt hemma..mamma, pappa o jag..för det mesta..jag har inget minne av att mina bröder var delaktiga i denna process. Så när alla fönster var pyntade med stjärnor och ljusstakar, drack vi kaffe och provsmakade mammas goda saffransbröd och pepparkakor. Härliga minnen..

2 kommentarer:

Karin W sa...

Önskar er en skön advent med många ljus i mörkret.....

F E L I C I A sa...

vackert!

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...