2014-12-10

Vi komma, vi komma från Pepparkakeland!!!

Har haft en alldeles underbar eftermiddag och kväll med barnbarnen..en stor del av livets mening..som jag upplever det.
Efter en rejäl plättmiddag blev det dags för årets pepparkaksbak.
Tro nu inte att jag är så morsk att jag stöper en egen deg..näe inte alls.
Men jag inhandlade en suveränt god färdig sådan..Änglamarks Ekologiska...mums så kryddig , god och lätthanterad.
Tre stationer med kavling och figurfunderingar ordnade vi till i köket på Umedalen.
Bara glada tillrop och skratt. Valter var enorm på att kavla..han lade ner hela sin själ och inte minst kropp när han skred till verket.
Minstingen föredrog att äta upp sin del av degen...hoppas inte lilla magen reagerar i natt...
Efter gräddning blev det naturligtvis fikastund med provsmak.
Innan sänggåendet fick jag instruktioner vilka pepparkakor som mamma o pappa skulle ha..
Ett hjärta till dom var från Valter och Ebbe hade gjort en älg till pappa och en dalahäst till mamma!!!
Kärleksförklaring rakt av...

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...