2014-04-10

Gråkall aprildag..men sol i hjärta och sinne!

Tog tåget till Umeå i dag..igen...skulle nämligen på medicinsk fotvårdsbehandling.
Det var alltför länge sen sist..
Denna terapeut sysslar inte med finlir,som skönhetssalongerna gör, utan går till botten med förhårdnader, liktornar och andra fotliga besvär, som tenderar att bli fler med åldern...
Det var dags att "tanka" mitt 10 kort på Norrtåg, så jag sa till den unga trevliga tågvärden att jag ville göra det.
Jodå..det skulle gå bra att till och med fylla på ända upp till 30 resor, så kunde jag känna mej lugn inför ändringen som träder i kraft 5 maj..ingen biljettförsäljning på tågen mellan Sundsvall och Umeå.
Lite försynt frågar killen: vuxen eller senior??? Jo egentligen är jag ju pensionär om än några år för tidigt. Jomenvisst, vi på Norrtåg ger rabatt även till denna åldersgrupp av pensionärer..20%!!!!
Det är annat än på Länstrafikens bussar..de har inte den generösa attityden. Där lämnas pensio-rabatt först när du fyllt 65...
Jag behövde inte ens vis leg..han tyckte jag såg så genomärlig ut!!!
TACK NORRTÅG!!!
Jag lunchade med maken på Basilica i Utopiagallerian.
Tog en barnpizza som smakade smöööör.....oj så god!
Maken körde mej till Fotfint på Carlslid och där njöt jag en 2 timmars alldeles ljuvlig fotbehandling.
Innan hemfärd blev det fika  och en ny mobil..den gamla hederliga knappsorten..Nokia förstås, eftersom min gamla mobil plötsligt vägrade att skapa sms och mms. Jag tror helt enkelt att den blivit överbelastad. Jag ringer ju inte så mycket från mobilen, men messar dess mer.
Som sagt, gråväder och kallt ute, men jag känner mej glad och solig i sinnet över denna  dag.


Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...