2014-01-08

Dilemma

Jag hör till den kategori som har problem med att få till en vettig nattsömn.
Vet om flera i min ålder..mestadels kvinnor...som dras med detta elände.
Jag kan vara hur genomtrött som helst när det kvällas..men så fort jag släckt lampan, så börjar denna snurrning hit o dit i bingen:( inte kul alls..Numera behöver jag ju inte stressas av att jag ska va pigg när jag går till jobbet...jag kan ju vila på dagen. Men hjärnkontoret torde ta skada av att aldrig få återhämta sej.
Råden jag fått är otaliga; dricka ljummen mjölk..lyssna på klassisk musik(det blir jag bara piggare av..för ibland känner jag igen vissa stråk i musikstycket och då går hjärnan igång; vad heter detta? Var har jag hört det? osv..det blir ju inte mycket vila för skallen då precis). Och JA..jag har ingen värme på i rummet..mörkläggningsrullgardinen är absolut tät..men näe...det funkar icke!!!
Köpte en bok åt maken till juklapp; Det händer när du vilar av Tomas Sjödin. Lättlästa korta kapitel om hur viktigt det är att finna vila..på olika sätt och att det framför allt inte är fult att vilja vila. Så det så!!! Man kan ibland känna det i vårt superdupersamhälle, där vi ska va effektiva vareviga sekund av våra liv.
Alltnog..tror nån min sömn blivit bättre? Näe...då..icket alls!
Så den boken får vila till sig...så vitsigt det blev..plötsligt ;) därmed inte sagt att boken inte är läsvärd, för det är den absolut.

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...