2013-10-14

Vad väntar bakom nästa krök?

Ännu en strålande höstdag med sol och blå himmel.
Otaliga är de gånger jag gått på den här stigen i närheten av fjärden.
Alla årstider..i ur och skur..kyla, snöstorm och vårslask, för att inte nämna, ljumma sommarkvällar.
I dag under min promenad slog det mej, att det är viktigt att veta vart man är på väg....inte minst i sitt liv...
Just nu bryter det och bänder på olika sätt, för flera av mina nära vänner:
Relationsproblematik och inte minst olika typer av jobbiga sjukdomstillstånd.
Önskar så, att jag ska kunna göra mina vänners situationer något lättare, genom att finnas till och ha ett öppet sinne och förstås ett varmt hjärta...fyllt av empati och medkänsla.
För deras skull hoppas jag och vill tro, att ljuset, likt solen på fotot ska bryta fram och vägen bli lättare att gå.


Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...