2013-09-27

Farväl Elly...

Har just kommit hem efter att ha tagit ett sista farväl, av min fina vän Elly...
Så mycket släktingar och vänner, som mött upp för att hedra hennes minne.
Utanför kyrkan strilade ett kyligt höstregn, men under själva avskedstagandet vid båren,
letade sig ett knippe solstrålar in genom kyrkfönstret.
Ja då inser jag  fullt ut, att det är dags att radera "Elly" från min kontaktlista på mobilen...
Likadant från kontaktlistan på min dator...
Underlig, sorgsen känsla...

Tack Elly för att jag fick lära känna dej...
Den glädje och energi du spred omkring dej, ska jag länge minnas...
Jag unnar dej en skön vila i Stor Frid...
Du var en pärla...



Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...