2013-07-10

På MC sista semesterdagen

Ja tiden går alldeles för fort..och i morrn börja jag jobba igen efter några veckors semester.
Tyvärr har jag dragits och dras med en eländig bihåleinflammation som gett mej jobbig huvudvärk mesta tiden av semestern. Trots flera kontakter med "Världens bästa sjukvård" så kan jag inte skryta med att jag fått nån direkt hjälp för detta.
Jag får fortsätta med en massa smärtstillande och cortisonpreparat i minst 2 veckor till.
Jag tycker det känns olustigt att medicinera så länge utan att ha fått säkert bekräftat, genom röntgen..typ.. att det verkligen rör sig om en bihåleinflammation.
Men vad göra?
Det har inte ens känts lockande att köra MC eller fara ut och äta go´mat´n....å då vet de som känner mej väl, att det är nåt som är fel med fru Ö..Huvudvärken har varit av sån karaktär att jag inte känt mej säker som mc-förare. Så då har jag avstått..tills idag: Maken ville absolut ha ut mej på en långtur så här innan jobbet kallar. Så jag äntrade hojen och vi drog ner mot Nordingråområdet på smala vägar utmed kusten.
Maken spisade "Göteburgare"
Sköna utemöbler
Årets Glass..för min del!
Oj så vackert det är i dessa trakter! Vi  stannade på Gårdsbutiken i Själand och åt en alldeles ljuvlig middag på restaurang Lustgården. Mitt ute på vischan. Hit återvänder vi gärna.

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...