2013-05-14

Hjärta i otakt

Jag har ju drygt 20 års erfarenhet av att mitt hjärta rusar nån gång om sänder.
Detta orsakas av en Xtra ledningsbana i hjärtat, som förmodligen funnits där sen födseln.
Är behandlad vid 3 tillfällen med laserteknik, för att om möjligt bränna bort denna ledning.
Det har inte lyckats fullt ut, men jag är van vid det här laget och blir det väldigt akut och inte ger sig, så har jag ju i det närmaste klippkort på akutmottagningen i Umeå. Där brukar de kunna fixa så hjärtat hittar sin normala rytm igen.
En mycket kär manlig vän till maken och mej, snart 90 år..skickade en rolig beskrivning på detta fenomen, som jag med glimten i ögat kan skriva under på:

" Hjärtrusningar" präglar intensiva människor.
  Dom lämnar själen ibland och flyger iväg.
  Sen sitter dom där vid gärsgår`n och undrar:
  Vart tog den vägen??? medan hjärtat bultar av längtan efter
  pumpens jämna slag!!!

Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...