2012-10-03

Att klaga eller inte....

Jag hör normalt inte till den typ av människor som klagar på saker och ting.
En del verkar dessvärre ha det som sin livsuppgift, vare sig det är befogat eller inte.
Men i våras köpte jag en storförpackning av det maskindiskmedel, som jag mest använt under åren.
Efter några diskningar upptäcker jag att diskmedlet liksom inte lösts upp, utan blir sittande kvar på porslinet. Diskmaskinen är relativt ny, så jag misstänker att det är nåt tjall på medlet., men vill tro det bästa och fortsätter använda medlet. Samma visa varje disktillfälle. Jag får stå och handdiska om porslinet och så var det väl inte riktigt tänkt...det är ju liksom inte så nyttigt att få de här grejerna i kroppen..typ.
Så jag bestämde mej för att kontakta fabrikanten..men det var lättare sagt än gjort..fanns inga såna kontaktuppgifter på paketet...what so ever...men fru Ö var taggad och sökte via nätet..men ingenstans gick det att få nån adress eller telefon till tillverkaren. Så då mailade jag till de som marknadsför produkten och hamnade i Danmark..Jag beskrev eländet och begärde ersättning för mina utlägg på detta usla köp.
Inget är som väntans tider...men efter 3 veckor fick jag ett mail från nån typ av företrädare för märket, som beklagar att jag är missnöjd...vilket jag kan tycka att jag har absolut rätt att vara..Damen ifråga lovar att jag ska få nya "disktabletter" av samma sort. Tackar...men det skulle ta ytterligare 4 veckor innan jag kunde hämta ut dessa på en avi. Så denna gång lönade det sig att klaga...jag fick verkligen rejäl ersättning som synes...


Inga kommentarer:

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...