2011-09-12

Frihetsdröm


Varje gång jag cyklar förbi denna bro i Olofsfors, måste jag stanna till och låta tankarna fara i full frihet: undrar hur det skulle kännas, att få sitta i, typ en uppblåst kraftig bilinnerdäcksslang och bara låta sig föras med i den brusande forsen. Misstolka för all del inte denna min tanke...Livet är mej allt för kärt. Jag tror att det är ljusa sommarminnen från min barndom, som lockar fram denna längtan. Så härliga, bekymmerslösa sommardagar, när vi badade i Sottern. Dessa innerslangar fanns ofta med i vår vattenlek. Nu när jag är vuxen, är det kanske en annan typ av frihet jag drömmer om..på flera plan..

2 kommentarer:

Sofia sa...

jag skulle lätt åka ner med en gummibåt där, om man visste att det skulle gå bra ;)

AnnKi sa...

SIIIIA! Va kul att du börjat blogga!!! Säj bara till när du tänker åka i forsen..jag hänger på..självklart!!!!

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...