2011-04-27

Tjälskott


I dag när jag var ute och cyklade, passerade jag flera tjälskott på den asfalterade vägen..kom då på att det är nog just detta, som jag plötsligt och oväntat drabbades av för en vecka sen och i dagarna känner sviterna av. Precis för en vecka sen, i detta NU...var jag på väg i ambulans till NUS i Umeå. Blodtrycket var på topphöjder och hjärtat höll på att tränga ur bröstkorgen..Efter en natt på karidologen förklaras mitt hjärta kärnfriskt och arbets-ekg visade att jag hade värden som en 30 årig brandman!!!
Visst det lät väl bra..men det tar inte bort betongklumpen jag fortfarande har över bröstkorgen...Men vid närmare eftertanke, inser jag att de sista åren varit tuffa för min del. Många operationer och olika diagnoser hit o dit..Xtra engagemang för kära vänner som haft det tufft...jag ångrar inte ett ögonblick att jag ställt upp..men jag tror att summan av kardemumman blivit detta tjälskott,som beskrivs så här i uppslagsboken: "Uppträngning av vattenmättad jord, genom spricka i asfalten, under inverkan av belastning"..så kan det nog va..därför försöker jag "bara vara" under några dagar och hoppas min fina husdoktor, som jag träffar på fredag,kan bekräfta min misstanke och ge mej goda råd, för att undvika den fasansfulla "väggen".

1 kommentar:

Ingela sa...

Många kramar till dej underbara fru Ö!

810216

I dag är det exakt 39 år sen den här ynglingen och jag hade vår första "dejt" ❤️ Vi hade känt till varann under några månader ...